שער לנגישות חברתית
ולהשתתפות שוויונית.



להצטרפות לרשימת התפוצה הכנס את כתובת הדואר האלקטרוני שלך:
 


דף הבית >> חינוך והשכלה
חינוך והשכלה          
 


 

                          ילדה עם תעודה אקדמית                                     ילד עם תעודה אקדמית                

 

חינוך והשכלה 

 

חברה מתקדמת נמדדת בשוויון ההזדמנות שהיא מאפשרת לשילובם השוויוני של כל חבריה, וביניהם גם אנשים עם מוגבלות, בכל תחומי החיים.

הזדמנות שווה להשתלבות במסגרות השונות של ההשכלה הגבוהה וההכשרה העל-תיכונית והמקצועית היא חלק בלתי נפרד מהתהליך של פתיחת דלתות החברה הישראלית לשילובם של אנשים עם מוגבלות בתעסוקה, בתרבות, בחברה.

השילוב של סטודנטים עם סוגים שונים של מוגבלות בהשכלה הגבוהה ובהכשרה מקצועית מחייב את המוסדות להשכלה על-תיכונית ואקדמית ואת כל סגל ההנהלה, ההוראה והצוות התומך, להעריך מחדש מוסכמות ונוהגים לגבי המבנה של תוכניות הלימודים והקורסים הנלמדים במסלולי הלימוד השונים, המרחב בו מתרחשת הלמידה, אילוצי זמן, הדרך שאנו חושבים על הקשר בין סוגים שונים של מוגבלות לבין יכולות אחרות וכן האסטרטגיות, השיטות, הכלים והאמצעים המשמשים להוראה, ללמידה ולרכישת ידע ומיומנויות.

 

 המאמרים במדור "חינוך והשכלה" המבוססים על:

  • ידע וניסיון מקצועי בתחום החינוך וההשכלה העל-תיכונית והגבוהה,
  • מחקרים בתחום הנגשת ההשכלה הגבוהה וההשכלה העל-תיכונית לאנשים עם מוגבלות ולאנשים עם מגוון רחב של יכולות וסגנונות למידה,
  • הכרות מעמיקה עם מכשולים סביבתיים וחברתיים הניצבים עדיין בפני אנשים עם סוגים שונים של מוגבלות והניסיון המצטבר ביישום דרכים להתגברות על מכשולים אלה,
  • מחקרים על נגישות ההשכלה הגבוהה ויישום הנגישות באוניברסיטאות, במכללות אקדמיות ובמוסדות להשכלה על-תיכונית במדינות המתקדמות בעולם שפתחו את שעריהן לרווחה לסטודנטים עם יכולות שונות ומגוונות וביניהם גם סטודנטים עם מוגבלות.

מטרת המדור לעורר את המודעות לחשיבות ההנגשה של ההשכלה הגבוהה והעל-תיכונית בישראל, ולהציע מגוון רחב ככל האפשר של דרכים, כלים ואמצעים ליצירת סביבת לימודים נגישה ומזמינה שתאפשר לסטודנטים עם יכולות שונות וסגנונות למידה שונים וביניהם גם סטודנטים עם מוגבלות להשתתף בהצלחה בלימודים האקדמיים הגבוהים או בלימודים מקצועיים בהתאם לכישוריהם ונטיותיהם, למצות את מירב יכולותיהם והפוטנציאל שלהם ולהיות שותפים מלאים באופן שוויוני מכובד ועצמאי בכל התחומים בחברה ובתרבות בישראל. 

 

 

 

 



השכלה אקדמית נגישה - עקרונות והמלצות - בהכנה

 

 אקדמאית בכיסא גלגלים


המקום
 

 

 

מרכז תמיכה - בהכנה

 

 



תכנית תמיכה באוניברסיטאות

 

 ילד טבח


נגישות להכשרה מקצועית

 

 
[Top]
לייבסיטי - בניית אתרים